sobota, 17 marca 2012

Zlote kulki kaszy jaglanej - właściwości.

Ogólnie wszystkie kasze są niezbędnym i bardzo ważnym składnikiem prawidłowo skomponowanej diety.
Kasza jaglana jest zdecydowanie najzdrowsza ze wszystkich produktów obecnych w naszej diecie.Jest jednym z najbardziej lekkostrawnych pokarmów zbożowych, nie zawiera glutenu. Jest bogata w witaminy z grupy B, witaminę E, lecytynę, wapń, potas,magnez, cynk,zawiera najwięcej ze wszystkich kasz żelaza. Dostarcza organizmowi krzemionki, ważnej dla zdrowia i urody (poprawia stan skóry, włosów i paznokci).
Jako jedyna kasza ma odczyn zasadowy, odkwasza organizm.  Pomaga oczyścić organizm z toksyn, polecana jest osobom walczącym z nadwagą.  Poprawia pamięć i reguluje poziom cholesterolu we krwi.
Kleiki z kaszy jaglanej zalecane są przy  chorobach przewodu pokarmowego, nerek  i rekonwalescentom po operacjach . Kasza ma właściwości antydepresyjne i zawiera znaczne ilości antyoksydantów.
Wspomaga leczenie infekcji  górnych  dróg oddechowych, ponieważ usuwa nadmiar wilgoci z organizmu. Wskazana jest przy chorobach śluzowych takich jak katar, kaszel i choroby oskrzeli i płuc.





 Kasza ma właściwości rozgrzewające dlatego wskazana jest zwłaszcza na zimowe śniadania .
Mażna ją podawać na słodko,  słono w postaci sypkiej, kleików i kotletów.

 Wskazane jest gotowanie kaszy na wodzie, nie na mleku.
  W celu polepszenia smaku  wskazane jest przed gotowaniem  sparzyć ją wrzątkiem
  lub podprażyć na oleju często mieszając.

Polecam moje przepisy  z kaszy  jaglanej :
Zimowe śniadanie 
Eskalopki w sosie koperkowym
Jaglana z brokułem
Jaglonez
Mleko z kaszy jaglanej

5 komentarzy:

jadwiga pisze...

właśnie dzisiaj ugotowałam zupkę warzywa z kaszą jaglaną, pyszne
pozdrawiam
j

Anonimowy pisze...

Cześć! :)
Mam do zaoferowania 500g wegańskiej margaryny sojowej SOJOLA. Data ważności mija 6 kwiatnia, a jako, że mam jej mały zapas postanowiłam się nią podzielić. Koszt margaryny, to tylko koszt przesyłki, czyli 5 zł.
Recenzja produktu na moim blogu:)
(Mam 2 sztuki, które wyśle dwóm pierwszym osobom, które skontaktują się ze mną mailowo)
Pozdrawiam! :)

Kasia pisze...

U Ciebie zawsze tyle dobrych informacji, bardzo to pomaga. Ja często jestem zagubiona, bóle głowy, gorączki, to pomaga jak tu jestem, zaraz mi przypominasz coś co mi znowu z głowy wyleciało. Przypominam sobie że ostatni raz jadłam tą kaszę dość długo temu, bo się jakoś nie udała, i zgorzkniała od razu po ugotowaniu? Nie bardzo rozumiem do dziś dlaczego, i długo jej nie jadłam :/ Będę musiała nad tym popracować, bo szkoda nie jeść, taka zdrowa, i zwykle smak bardzo był dobry. Może kupiłam złą jakość...

margeta pisze...

Kasiu! Kasza jaglana może mieć gorzkawy smak po ugotowaniu.
Dlatego dobrze jest przed gotowaniem sparzyć ją prawie wrzącą wodą ( ok. 96 st. C) i odcedzić, następnie zalać świeżą wodą i gotować.
Innym sposobem jest podprażenie kaszy na patelni.
Oczywiście kasza powinna być dobrej jakości.
Może są inne jeszcze sposoby na poprawienie smaku, ale ja nie znam.
Ja też długo nie jadłam kaszy jaglanej, za to teraz nadrabiam zaległości:).

Kasia pisze...

A wiec to tak! Słyszałam o prażeniu kasz, ale nie wiedziałam że to zapobiega gorzknieniu :) Bardzo dziękuję za poradę, wypróbuję następnym razem. Kasza jaglana jest bardzo lekka, i szczególnie polecana w tej całej mojej diecie, powinnam jeść regularnie..