czwartek, 17 września 2015

Wege ciasto ze śliwkami.

ciasto:
-  50 dag mąki
-  pół szklanki cukru ( może być mniej)
- cukier waniliowy
-  3 - 5 łyżki mleka roślinne GP
 -  1/3 szklanki oleju
- 200g margaryny wegańskiej
-  płaska łyżeczka sody
-  1 łyżka octu winnego
-  3 łyżki płatków owsianych (zalanych gorącą wodą i wystudzonych- napęczniałych:)
 
 dodatkowo:
 -  słoiczek dżemu śliwkowego,śliwki, rodzynki, wiórki kokosowe
Z powyższych składników ( na "ciasto" ) zagniotłam ciasto i podzieliłam na trzy części.
Upiekłam trzy kruche placki, każdy przed pieczeniem posmarowałam dżemem śliwkowym, a na dżem położyłam kawałki śliwek, na trzeci ten na wierzchu położyłam dodatkowo rodzynki i wiórki kokosowe.

 Do tego masa budyniowa  i można czekać na gości:)

masa:
-  3 szklanki mleka roślinnego( często biorę alpro waniliowe)
-  3 budynie waniliowe ( lub 6 łyżek mąki ziemniaczanej, pomieszanej z mąką  pszenną )
-  4 łyżki cukru można więcej jeżeli mleko jest naturalne
- kostka tofu naturalnego lub 150g margaryny wegańskiej 

Gotuję budyń i studzę. Tofu lub margarynę  wege ucieram mikserem, dodaję po łyżce wystudzonego budyniu.
W tortownicy układam pierwszy placek, na nim połowę masy budyniowej, placek i pozostałą masę, przykrywam trzecim plackiem tym z dżemem, śliwkami, rodzynkami i wiórkami.
Gotowe ciasto schładzam w lodówce.



A oto inne wersje ciasta z tego przepisu😀





1 komentarz:

margot pisze...

trzeba śliwki kupić i upiec